Globális chiphiány

Becsült olvasási idő: 1-3 perc

Egy újabb fogalom, ami egyre inkább hatással lehet a mindennapjainkra

Az elmúlt hónapokban különböző szájtokon felröppentek hírek, miszerint a főként ázsiai régióban található microchipgyárak nem tudják teljesíteni a partnereik megnövekedett igényeit. Az eddigi mérleg:

  • Az Apple két hónappal halasztotta az iPhone 12 megjelenését. A Samsung jelezte, hogy több telefonjának megjelenését kell elhalasztania.
  • Több autógyár is korlátozni kényszerült a termelését. A Volvo részvényeinek értéke például 7%-al csökkentek a probléma miatt.
  • Játékkonzol gyártók szintén komoly veszteségektől szenvednek a chiphiány miatt.

A probléma közelebb van, mint gondolnánk

A környezetünkben található IT szereplők beszámolói szerint is egyre több fejfájást okoz a globális chiphiány. A cégek működéséhez szükséges informatikai eszközök (pl. szerverek, hálózati eszközök, számítógépek, laptopok, perifériák) beszerzése egyre nehézkesebb. Több partnerünk is kénytelen volt elnapolni az eszközmodernizációs projektjeit, mert nagynevű gyártók sem tudnak megfelelő mennyiségű hardvert határidőre leszállítani nekik. Az eszközfejlesztési projektek eddig úgy tűnik, hogy háromnegyed, de akár egy évet is csúszhatnak a chiphiány miatt - az elmaradt beruházások pedig veszélyeztethetik az érintett cégek jövőbeni versenyképességét is. Az egyre növekvő hiány miatti pánikvásárlások pedig csak még tovább rontanak az amúgy is nehéz helyzeten.



Tetszett? Ossza meg ismerőseivel!

Legfrissebb cikkjeink

Globális chiphiány

2021-03-25

Cikkünkben röviden összefoglaljuk a globális chiphiánnyal kapcsolatos tapasztalatainkat.

A koronavírus hatása az IT szektorra

2020-04-10

Új cikkünk témái: a vállalatok túlélésére milyen hatással van azok informatikai felkészültsége, hogyan segíti a magánembereket a szektor, és arról is, hogy milyen tendenciákat látunk a területünk jelenével és jövőjével kapcsolatban magunk körül

IT incidensek - a jó kommunikáció alapjai

2019-09-13

Milyen módon kommunikálják le az informatikai rendszereikkel kapcsolatos problémákat a cégek szakemberei, és ezek hogyan hatnak az általuk képviselt márkára? Nézzük meg, hogyan!